L'Escola d'Estiu

L'Escola d'Estiu de la CUP és una eina fonamental per a la nostra activitat política. Aquest any, el casal Torreblanca de Sant Cugat del Vallès serà l'espai que acollirà l'Escola el divendres 14 i el dissabte 15 de setembre.

El tema central de l’Escola serà “El Poder Municipal” i pensar com apoderar-nos per assolir la construcció d’uns municipis entre totes i per a totes. Entenem el municipalisme com a una proposta de proximitat i d’intervenció directa de les persones en qüestions que les afecten, no únicament com un àmbit geogràfic.

La política econòmica actual té un caràcter neoliberal al servei de grans corporacions i l’Escola d’enguany pretén ser el fil de l’agulla que començarà a cosir el camí cap a la construcció de sobiranies des de l’àmbit local,tot enfortint les pràctiques destituents i de contrapoder.

Per tant, seguint aquesta lògica, la formació que es farà tindrà tres eixos principals, els quals són imprescindibles per fer erigir municipis lliures dels hàbits d’opressió representats avui.

El primer dels eixos serà sobre pràctiques destituents, mobilització popular i activisme, i constarà de taules de debat,com la de Racisme i Antiracisme en el moviment popular dels Països Catalans, amb Mostafà Shaimi, Ainhoa Nadia DouhaibiArrazola i Abdessadek El Atiki Fadili.

El segon eix abordarà la creació de la institucionalitat pròpia, amb ponents com Maria Rodó, Fran Sánchez i Sílvia Rotger, que tractaran el tema sobre com podem desplegar polítiques LGTBI als municipis. Aquest eix posa el focus en la reflexió sobre la institució com a eina de canvi per a certes pràctiques institucionalitzades, com el racisme o el patriarcat.

Per últim, el tercer eix, se centrarà en la construcció de sobiranies, amb diàlegs entre Arantxa Tirado, Mercedes Fernández Martorell i Pastora Filigrana sobre classe obrera, cossos i feminismes: matrimonis i divorcis.

La construcció de sobiranies és una aposta clau per a la transformació social a l’alçada dels reptes que se’ns proposen enfront al capitalisme del segle XXI.

A més de tallers i taules protagonitzades per persones que tenen una trajectòria important d’activisme, també es podrà assistir a espais de caràcter teòric, amb presència d’acadèmics com Ruth Gilmore, Rob Knox, o Gonzalo Fernández Ortiz de Zárate.

Informació bàsica
Taules i ponents